Return of Investment berekenen

geld-beleggenBeleggen kan ook een manier zijn om aan geld te komen. Bij beleggen moet je altijd goed opletten wat het je oplevert. Om prestaties van je belegging te meten is er Return of Investment oftewel Rendement uit Investering.

Return of Investment is het voordeel voor de belegger als gevolg van een investering van enkel bron. Een hoge ROI betekent dat de investerings winst gunstig is in vergelijking tot investeringskosten. Als prestatiemaatstaf wordt ROI gebruikt om de efficiëntie van een investering te evalueren of de doelmatigheid van verschillende beleggingen te vergelijken. Vanuit zuiver economisch oogpunt een manier om te overwegen omtrent de winst ten opzichte van geïnvesteerd vermogen.

ROI in bedrijfsleven

In het bedrijfsleven is het doel van de ‘return on investment’ (ROI) metrische te meten, per periode, rendement op geld geïnvesteerd in een economische entiteit, om te beslissen al dan niet om een ​​investering te ondernemen. Het wordt ook gebruikt als indicator voor de verschillende investeringen project te vergelijken binnen een portfolio project. Het project met de beste ROI wordt geprioriteerd.

roi-berekenenROI en aanverwante statistieken geven een momentopname van de winstgevendheid, gecorrigeerd voor de grootte van de investering activa vastgebonden in de onderneming. ROI wordt vaak vergeleken met de verwachte (of verplicht) rendementen op geld geïnvesteerd. ROI is niet de netto contante waarde Adjusted en de meeste schoolboeken beschrijven met een “Year 0” investeringen en twee tot drie jaar inkomen.

Marketing beslissingen

Marketing beslissingen hebben duidelijke potentie verbinding met de teller van ROI (winst), maar deze zelfde beslissingen activa gebruik en kapitaalvereisten (bijvoorbeeld vorderingen en voorraden) beïnvloeden vaak. Marketeers moeten de positie van hun bedrijf en de te verwachten opbrengst begrijpen.

In een onderzoek onder bijna 200 senior marketing managers, 77 procent antwoordde dat ze vonden het “return on investment” metrische zeer nuttig.

meer-geldReturn of investment berekenen kan in een financiële term gewin zijn.

(SROI) is een op beginselen gebaseerde methode voor het meten van niet-financiële waarde (dat wil zeggen, milieu- en sociale waarde momenteel niet terug te vinden in de traditionele financiële rekeningen) ten opzichte van de middelen geïnvesteerd. Het kan gebruikt worden door een entiteit om de impact op de belanghebbenden te evalueren, te identificeren manieren om de prestaties te verbeteren, en verbeteren van de prestaties van de beleggingen.

ROI hulpmiddel

Als een besluit hulpmiddel is het eenvoudig te begrijpen. De eenvoud van de formule hebben variabelen bijvoorbeeld lengte van de rekentijd vrij kiezen, indien overheadkosten worden opgenomen of gegevens zoals welke variabelen worden gebruikt om inkomen of kostenelementen te berekenen. Om ROI te gebruiken als een indicator voor de prioritering van investeringsprojecten is riskant, want meestal weinig samen wordt gedefinieerd met de ROI cijfer dat wordt uitgelegd wat is het maken van de figuur.

Wanneer investeringen op lange termijn plaatsvinden, de noodzaak van Netto Contante Waarde aanpassing is hoog.